Wednesday, September 9, 2009

FRIENDSHIP!

A post about Friendship! Sorry for those who can't read Chinese/ Malay. This post is going to be in Chinese, Malay & English *Multi Language XD*. What do you think about friendship? When I think about friendship & I will think about these few songs, these are the song lyrics. *I had put these songs into the playlist ->*.

青春纪念册 - 可米小子
去年夏天 数着贝壳和浪花的海边
我们祈祷着明年的今天 还能够保持这样无忧笑脸
你是夏天 有海风吹过棕榈的蓝天
让我忘记了眼泪有多咸
你一出现就是晴天
还想听你任性的说
要带我去环游世界 就算整个世界都改变
也不改变 为你勇敢的自己

给你我的心作纪念 这份爱 任何时刻你打开都新鲜
有我陪伴 多苦都变成甜 睁开眼就看见永远
给我你的心作纪念 我的梦 有你的祝福才能够完全
风浪再大 我也会勇往直前 我们的爱 镶在青春的纪念册

一年以后 我们踏上了各自的旅途
虽然经历过不同的故事 仍记得海边的约定
还想听你任性的说 要带我去环游世界
就算整个世界都改变
也不改变 为你勇敢的自己


给你我的心作纪念 这份爱 任何时刻你打开都新鲜
有我陪伴 多苦都变成甜 睁开眼就看见永远
给我你的心作纪念 我的梦 有你的祝福才能够完全
风浪再大 我也会勇往直前 我们的爱 镶在青春的纪念册

朋友首日封 - 光良
夕阳洒在我的笑容 感觉咖啡又苦又浓
握在手心 最后温暖只剩下几分钟
门外有自由在等你 胸口有空洞在等我
我们说好 (要)为彼此保重
挥一挥手 送你先走 我的潇洒微笑 像不像个小丑
少了情人 今后多个朋友 给你过头 多馀的温柔 我来收

为事争得满脸通红 话语有时说得太重
退让一步 也许会有你想要的天空
挥一挥手 不再牵手 多想说我羡慕 你怀中的玩偶
少了情人 今后多个朋友 明天开始 我写的情书 谁来收


门外有自由在等你 胸口有空洞在等我
但愿我说不痛 会让你走得更轻松
你越走越远的背后 放心有我这个朋友
像个港口 欢迎回来停留


Kini kita sudah pisah (如今我们已经分开了)
Mohon doa engkau bahagia (我祈求希望你会幸福)
但愿我说不痛 会让你走得更轻松

Kini kita sudah pisah (如今我们已经分开了)
Mohon doa engkau bahagia (我祈求希望你会幸福)
我像港口 欢迎回来 停留

少年 - 光良&曹格
你又想起某个夏天 热闹海岸线
记忆中的那个少年 骄傲的宣言

伸出双手就能拥抱全世界
相信所有的梦想一定会实现
一切看起来都不会太遥远
转跟之间过了几年

轻浮的语言部己慢慢沉淀
即使难免会变得更加洗炼
我们不曾妥协

那是我们都回不去的从前
幸好还可以坚持当时的信念
世界尝试改变 当初的那个少年

那是我们都回不去的从前
当你站在那个夏天的海岸线
我们还是心里面 那个偏执的少年


I found some che~es~y friendship quotes from the internet & some I think it's kinda true.

  • True friends are like Diamonds, they are real and rare.
  • A True friend never gets in your way unless you happen to going down.
  • It's easier to forgive a enemy than to forgive a friend.
  • A friend know the song in my heart and sings it to me when my memories fails.
  • Friends may just come and go in your life but Good friends leave their footprints in your hearts.
  • Friendship is all about 3 things: Winning, Losing & Sharing. Winning you friends heart, Losing your ego, and Sharing joys and sorrows.
  • Friendship is like a priceless gift, that cannot be bought or sold. But it's value is far greater than a mountain of gold.
True friends will be in all ears when we are whining, sometimes they may give us the advice that we don't like to hear but we know that it's for our own good.

Here are some hilarious one:~ XD

  • A true friend is someone who thinks that you are a good egg even though they know you are slightly cracked.
  • Good friends are like bras, they are always supportive, never leave you hanging, make you look good and are always close to your heart.
  • Friendship is like peeing on yourself. Everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings. :D

For me, Friendship is like a rainbow. It brings all the different colours into our life. Although sometimes you may not see it but it will always be there for you. Personally, I don't believe in Friends Forever thingy because as we grew older, we will go through different stages of life and we will meet different people & I think friendship is hard to maintain & it wont lasts forever but I'm SURE that it's the precious memories that will accompany us for the rest of our life. I want to thank you for being my friend! It means a lot to me. *Yes! You know who you are : )*
I had just put up a ChatBox , share your thoughts & feelings. Tell me what do you think about Friendship. I would LOVE to hear you all soon! =D

No comments:

Post a Comment